onsdag 12 februari 2014

Träna är livet, även på jobbresor!

Att träna när man är ute på turné det blir ofta lite så och så. Men jag försöker verkligen för som sagt jag mår så bra av det. Ofta försöker jag att bo på hotell med gym, det är dock väldigt olika kvalité på de gymmen.

Som det här hotellet, de har en crosstrainer, ett löpband och en cykel. Andra har fina gym med vikter osv. 

Fast ja, då fick det väl bli 45 min på crosstrainern imorse.

Det som annars är bra med det här hotellet är att jag kan gå till min gamla arbetsplats, dvs gymmet där jag jobbade i 3 år! Igår fick gymmet besök och det blev ett spinningpass! Tummen upp för det. Ska försöka bli bättre på att träna där när jag har möjligt.   

Annars blir det joggingturer eller promenader, ibland lite styrka på hotellrummet. 

Det viktiga är dock att göra det, tänka på sin hälsa även när man reser. Det gäller ju maten också förstås. Och det är faktiskt betydligt svårare!


Inga kommentarer: