fredag 27 mars 2009

Karaoke

Jag har glömt att berätta om lördagens festligheter. Cate har tjatat i evigheter om att hon vill gå på karaoke bar, något jag in i det längsta har försökt förhandla bort. Men i lördags var det då dax. Sunkig bar, gamla gubbar med sina asiatiska unga fruar och resten av folket var inte mycket att hurra för. Tjejer i tighta kläder, klänningar som visade mer än de dolde jag tror att Cate skulle valt uttrycket "white trash". Och sen var det vi, Natsuyo, HansInge, Monika, Lena, Cate och jag. Jag kände mig inte direkt bekväm men bestämde mig ganska snabbt för att jag skulle göra det bästa av situationen. Cate var galet glad och lämnade in lapp efter lapp med sånger hon ville sjunga. Som hon också gjorde, och var jättebra. Vi drack några öl och jag lämnade baren ganska tidigt. Kände mig inte helt i form. Vilket skulle visa sig vara den där dunderförkylningen som jag brottats med hela veckan. Tanken på ännu en kväll på den baren känns inte ett dugg lockande, men nu har vi provat på det också.

Inga kommentarer: