måndag 26 mars 2012

De där intervallerna.



Det är blandade känslor det här med intervaller. Skönt, förfärligt, ont, spännande, jobbigt och så lite kul också.


Jag bor på hotell och det är ett jättefint fitnessrum här, som de så fint kallar det.


Så dagens träning blev så här:


Klev på löpbandet med kärlek i blick (eh, ja eller jag försökte iaf tänka positivt).


5 min gång i raskt tempo

5 min joggning

10 min 20/20 intervaller . Här är målet att verkligen köra på, full fart och fullt ös. Fokus på att få upp pulsen. Det ska vara jobbigt. Sedan hoppar jag av och återhämtar mig lite innan det är dax igen. Det här är faktiskt kul!

10 min 1min/1min intervaller. Här börjar det blir tråkigt tycker jag. 1 min är en evighet. En minut relativt högt tempo och sedan 1 min gå. Bara att fokusera på att tiden går, titta ut om möjligheten finns och tänka på något helt annat.


5 min promenad, nedvarvning. Trötta ben.


Efter löpbandet så blev det lite lätt styrka. Överkropp. Fokus bål.


En arms rodd med hantel

Kinesis: rodd, bröstpress, bålrotation

Avslutade med 2 olika magövningar.


Stretchade ben, rumpa, höftböjare.

Bilden visar kanske inte mitt illröda ansikte, man ser kanske att det blänker av svett i ansiktet och så mascara som rinner lite fint. Trött men nöjd! Tummen upp för det! :)

Inga kommentarer: