onsdag 21 mars 2012

Träna?



Jag insåg plötsligt att det var evigheter sedan jag skrev om träning. Och då kan man om man vill dra slutsatsen att jag helt slutat med det, eller så kan man tänka att jag fortfarande tränar men det är andra saker som är i fokus just nu.


Alternativ nummer 2 är det rätta svaret, om man frågar mig förstås.


Min kroppsliga status just nu är ok, inte mer. Jag har haft mycket ont i kroppen. Stress av olika slag har försökt släppa sitt tag om mig när mina tankar äntligen lyckades. Kroppen ligger lite efter. Jag har ont i leder, muskler och det värsta av allt är att jag upplever mig som svag. Jag tycker mer om att känna mig stark.


Så min träning har fått anpassa sig efter min något mindre pigga kropp.


Fokus har varit på:

* Långa promender

* Jogga

* Längdskidor (nu är snön borta)

Styrketräning är inte att tänka på just nu. Hela kroppen skriker nej när jag föreslår det. Jag som verkligen älskar att träna styrka. Inte heller högintensiv träning. Ja ni förstår läget.

Nu gäller det att lyssna så jag inte kör mig själv rätt i botten.

Inga kommentarer: