lördag 24 mars 2012

Lördag i Mars

Det är faktiskt vår ute, fast det på något sätt faktiskt är vinter. Mars liksom, borde det inte fortfarande vara snö ute? Kallare?

Jag klagar verkligen inte, jag gillar vårvintern tycker bara det är lite märkligt.

Idag har jag varit i det "lilla huset som brann" och städat, flyttstädat. Nu är alla saker borta och det är endast några kubik med ved som ska flyttas. Skönt att vara klar med det fast även lite vemodigt förstås.

Cyklat&gått en långpromenad i solen. När jag cyklade trodde jag att jag skulle dö. Fick mjölksyra utan dess like och jag trodde jag skulle få ge upp. Efter några km kämpandes så svängde vägen och motvinden var borta. Pjuuuuh. Det gick betydligt lättare efter det.

Tagit in lite påskris. Hur härligt är det inte att bara kliva utanför dörren och gå några hundra meter, ta lite ris och gå tillbaks hem igen? Jag gillar det. Tar det inte längre för givet att ha naturen där precis utanför. Det lilla påskriset blev stort som ett träd. Skönt att huset är stort. :)

Ätit god mat med familjen. Jag har verkligen världens bästa familj, på alla möjliga sätt. Favoriten är givetvis lilla Alvar. Bebismys.

Ja, det var den lördagen det. Skön dag och det blir en tidig kväll. Kämpar mot en liten förkylning, sömn brukar vara den bästa hjälpredan. Och sömn ska kroppen få om en stund.

Inga kommentarer: