måndag 19 mars 2012

Det där med att det går upp&ner

Igår var en jobbig dag eller framförallt kvällen. Det var så otroligt mycket tankar som susade, surrade, hoppade upp och ner att jag nästan inte klarade av att hantera det. Jag vet att jag kan bestämma över mina tankar, fast inte sjutton hjälper det när tankarna flyger omkring som galna örnar i luften. Jag försökte fånga in dem med hov. Funkade så där måste jag erkänna. De studsade fram och tillbaka som gummibollar. Gjorde mig ledsen också, är det inte typiskt? Svårt att sova? Jo jag tackar jag. Det kan jag lova. Det blir en tidig kväll idag istället.

Idag har jag mått helt underbart. Tankarna har funnits där, jag har sett på dem, tittat lite, lyssnat och så inget mer. De har inte tagit över. Skönt. Jag har skrattat av glädje och varit lycklig över att leva.

Inga kommentarer: