tisdag 11 mars 2014

Det oroar mig

Det här med att jobba med hälsa. 

Jag har flera facebookvänner som plötsligt tror att deras verklighet ska bli allas verklighet. Som bara för att de äter pulver, så ska alla göra det. Eller lchf! Eller vad sjutton som helst. 

Och i positionen som ledare/coach/terapeut så är en i en otroligt stark position. Folk lyssnar, längtar efter quick fix och längtar efter att någon som ska berätta hur det är. Vad som är sant och riktigt.

 Fast sanningen är väl att det endast finns din egen sanning!

Det som oroar mig väldigt är - vem tar hand om alla dessa när dessa personer gjort sitt. Fått in dem i förvirring och kanske till och med en ätstörning! 

En bra ledare/coach/terapeut berättar aldrig sin verklighet utan frågar - vad är bra för dig?!! 

Det är bara du som vet vad som är bra för dig. Ingen annan. Självklart kan en komma med tips och råd fast endast om personen vill , eller hur?

Det är min verklighet på hur det ska fungera när det kommer till sånt här. 

Jag blir uppriktigt sagt ledsen när jag ser motsatsen. 

Inga kommentarer: