torsdag 13 mars 2014

Roadtrip eller ja, jag flyger ju fram

Veckans resmål har varit Oslo, Tromsö och så Trondheim.

Började veckan med sol i Oslo:

När jag kom fram till Tromsö så var det bara att hålla i den känslan "känslan av ljus och värme" för där uppe var det regn från sidan. Och lite snö och snöregnstorm dagen efter. Hann med en promenad på morgonen. Det är allt himla vackert i Tromsö: 





Sedan flögs det lite fram och tillbaka och sen landades det i Trondheim. På världens dåligaste hotell som gjorde mig allergisjuk. Fast jag hann med en promenad även där. 





Himla mysig stad det där med. Nästa vecka är det Molde och Bergen. 

Nu ligger jag på hotellet i Oslo igen och försöker landa lite innan hemresa imorgon. 

Tänker lite på det här resandet, hur mycket energi det tar trots allt. Fast jag gillar det resandet. Fast det är det där med att plötsligt inte få sina vanliga rutiner, dvs i mitt fall träningen. Och sen hinna med resten av allt jobb - eh, det blir så där.

Att gå upp tidigt, checka In, vänta på flyg, flyga, fixa hyrbil, hälsa på kunder, checka in på hotell, middag, konferens, köra bil, checka in, vänta på flyg, flyga, hämta väska, checka in på hotell. 

Jag försöker fast när jag är ute så här och inte själv har bestämt hotell (konferens) så har det ju inte blivit hotell med träningsmöjligheter, tyvärr. 

Det har blivit 2 promenader bara den här veckan. Så viktiga för kroppen (blir mkt stillasittande) och för själen (meditation och så frisk luft på det). 

Veckan är inte över än så jag hinner nog klämma in några pass till den här veckan. 

Inga kommentarer: