onsdag 5 mars 2014

Hittade en sådan där stång....

Klev in på det lilla men funktionella gymmet på hotellet där jag bor och vips så hade jag ändrat min plan. Eller jag hade väl kanske inte direkt någon plan eftersom jag inte visste hur det där rummet skulle se ut.

Som vanligt lite olika konditionsapparater. Jag ställde mig på crosstrainers 15 min och blev väldigt varm. Mycket beroende på en gemensam bastu som låg alldeles bredvid.

Hur som helst, den stod så fint där i hörnet med lite så där lagom med vikter på, dvs alla vikter som fanns till det redskapet. Skivstången. Så jag tänkte jaaaaaaa, det var länge sedan nu blir det marklyft. Det är himla kul att träna marklyft, fast jag gör det väldigt sällan (eftersom jag helt tappat bort min styrketräning). Det blir gånger som den här, när jag plötsligt bara så där hittar en stång som liksom står och väntar på mig.

Så plötsligt blev det ben (fast jag rimligtvis borde vilat de lite grann efter gårdagens intervaller, fast jag har starka envisa ben....)

Rumänska marklyft 50 kg + stång (vad 17 blir det) 8 * 4
Leg extensions  8*4
Explosiva utfall 10*3
Kick back rumpa (hm vet inte riktigt vad man annars ska kalla det) i en typ av kabel. Hm...verkligen expert på att förklara. 
Jägarvila med pilatesboll i ryggen 1 min *3
Halva jumping jacks med handen ner i golvet 20*3
Höftlyft 20*2
Kickback på alla fyra 20*2
Kissande hunden 20*2
Och mellan de sista 3 övningarna så körde jag bicepscurls 10*3
Och avslutade med koncentrations bicepscurls i kabel.  15*3

 


Inga kommentarer: