onsdag 19 mars 2014

Det sprider sig på Facebook

Filmer med helt vanliga tjejer som står där i sina underkläder och visar verkligheten. "En helt vanlig kvinnokropp".

Jag blir glad förstås.

Fast samtidigt tänker jag, varför ska det här överhuvudtaget behövas?! 

Vilken sjuk värld vi lever i. Tidningar retuscherar, tar bort och lägger till. Det visas aldrig en sanning så som den egentligen är. 

Små tjejer växer upp i en värld där kvinnan plötsligt blivit en tecknad serie. Jag som vuxen kan inte undgå att bli påverkad trots att jag vet bättre. Hur påverkar det då inte de unga?

Jag vill vara stolt över mig och min kropp trots hull och slapphet. Fast hela samhället säger att jag borde skämmas. Fy farao alltså!

Nä nu jäklar - jag älskar tametusan mig själv precis som jag är!

Så de här filmerna behövs trots allt så heja ni modiga kvinnor! 

Så kanske fler kvinnor vågar duscha efter träningen, sitta i bastun med stolthet :)

Inga kommentarer: