torsdag 18 september 2014

Borde kanske prata politik

Jag bor tydligen på en plats där 16% röstar på ett parti som tydligen 13% av resten av Sverige gillar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här.

Ärligt talat så är jag inte direkt politiskt insatt och inte politiskt aktiv. Så egentligen så borde jag inte säga något om det här.

Men.....

Det blir bara så nära. 

Vad är det som gör att vissa röstar på det här partiet? 

Ja jag vet förstås inte. Missnöje är troligt. Fast ändå liksom. Det är ju rimligtvis väldigt många av dem jag känner som röstat på det partiet.Vår by är inte stor, 900 st och alla har inte rösträtt. 


Får se om någon vill förklara det för mig....


2 kommentarer:

Katten - Bucket Life sa...

Jag blev så otroligt bedrövad över utvecklingen, men är inte heller överdrivet insatt i politik. Däremot känner jag nu att jag vill läsa på för att verkligen kunna argumentera på ett bra och konstruktivt sätt med de som röstat på tex SD.
En annan sak jag vill göra är att göra. Bidra till att fler från olika bakgrund träffas, inklusive jag själv.
Förresten, nu har jag lagt till din blogg på listan - så kul att hitta nya :)

Lena sa...

Ja, jag håller verkligen med. Byn där jag är uppväxt och nu återigen bor i har liksom inte riktigt hängt med i att saker och ting händer i världen. Det är en väldigt skyddad värld här, det är det jag tror skapar den här "rädslan". Fast jag vet inte förstås. Låter spännande med att hitta ett sätt att låta fler med olika bakgrund träffas. Hur är planen? Välkommen hit förresten :)