måndag 22 september 2014

Det bästa med September...

* Jag kan trappa ner på mina allergimediciner, äntligen liksom!
* Frisk och klar luft, åh jag älskart!
* Det är kallt på morgonen, pannband eller mössa på morgonpromenaden med vovven.
* Älskar att min tunna dunväst börjar bli en "varje dag" pryl.
* Blå himmel&sol.
* Röda, gula, orangefärgade löv - alltså, det är så himla vackert! 
* Regn och rusk ibland som gör att det plötsligt blir mer legalt att stanna inomhus och bara vara.
* Mörkare på kvällarna, det betyder massor av levande ljus.
 * Soppa, plötsligt är det gott igen :). Morotssoppa av egenodlade morötter, jo jag tackar jag.
* Plocka bär och svamp.
* Traska i skogen, cykla på skogsvägar, cykla uppåt, gå framåt - hm ja allt känns liksom lite bättre nu. (kan det vara för att jag kan andas bättre? :) ).
* Fiska!
*  Förberedelser inför jakten, ut på pass och skjutbanan får sig några besök.


2 kommentarer:

Katten - Bucket Life sa...

Herrejösses vad avis jag blir - massa natur där :) Men i november ska jag upp en hel vecka med pappa, lillbrorsa, syster och min egen lilla familj. Då blir det skog, Njupeskär och så byggjobb!
Hösten är rätt fin den, så länge den håller sig färgrik och krispig!

Lena sa...

Det är verkligen himla härlig! Fattade inget av det där tidigare, tog det lite för givet. Sen efter några år i Stockholm och Oslo, så ser jag med helt andra ögon på exakt samma saker.

Åh, Njupeskär som är så himla vackert. Har bara gått fram och tillbaks till fallet när jag varit där. Visst finns det massor av fina leder där i närheten?

Är det inomhus eller utomhus bygg på g?