onsdag 10 september 2014

Livskvalite!

Efter en heldag med möte så drog hela gänget på jobbet iväg för att fiska tillsammans.

Och efter regn, så kom sol. Det blev med andra ord en fantastiskt fin kväll.

Och fisk fick vi, fin regnbåge.

Det betyder givetvis att vi var vid en tjärn med inplanterad fisk. Och ja, det känns ärligt talat lite så där - lite fusk tycker jag nog. Fast det är himla kul och jag förstår anledningen till att dessa tjärnar finns och är viktiga. Det är kanske där intresset för fiske växer fram? För det är betydligt roliga att fiska när det nappar. Och när en ser att det är fisk. Massor av vak, fina små hopp och lite liv helt enkelt.

Jag lyckades tappa en stor rackare, inte sjutton hade jag någon koll på hur jag skulle göra när den hoppade. Så den försvann ner i tjärnen igen. Lite senare så var lyckan på min sida och jag fick upp en lite mindre men ack så fin regnbåge :).


Inga kommentarer: