söndag 22 november 2009

I soffan just nu:

Där lite längre bort ligger min hund, totalt utslagen efter en helg med barn. Han älskar dem, men nu är energin slut för den här helgen. Bredvid mig sitter the man och spelar fotboll på tv spelet. Jag sitter här och surfar runt lite.

Undrar om han förstår att det är lite nytt för mig det här, med en liten familj och så. Det är väldigt, väldigt nytt. Att det inte är så lätt, även om hans tjejer är fantastiskt goa och söta. Att kliva in bland de tre och ta plats. Jag har inte hittat min plats än, även om jag är nog ändå är ganska avslappnad. Försöker vara mig själv.

Men hallå, för bara några månader sedan såg min verklighet helt annorlunda ut. Då var jag inte förälskad i en tvåbarns pappa. En väldigt fin tvåbarnspappa i och för sig, men ändå. Verkligheten har förändrats lite mer för mig än för honom, det kan vi nog vara överens om.

Det var en lite rapport från soffan, söndagen den 22 november. Förresten, är det första advent nästa helg?

Inga kommentarer: