torsdag 5 november 2009

Tummen upp


Nu ska ni få høra, jag ær stolt øver mig sjælv. Klappar mig sjælv på axeln och tænker att æntligen Lena så børjar du tænka på dig sjælv.

Jag har ju inte mått så bra den sista veckan, fysiskt.

Jag har varit duktig på att inte træna! Jag har inte ens gått långa promenader, jag har helt enkelt inte orkat. Mycket mærkligt før att vara jag. Nisse har nog verkligen funderat vad det ær som hænder. Och ænnu mer mærkligt var att jag idag somnade och sov i två timmar, mitt på dagen. Hænder aldrig annars. Min kropp ær inte helt i balans ænnu, verkligen inte.

Min chef ville ha med mig på mæssa i helgen, før att jobba. Først tænkte jag, oj vad kul! Jag ælskar nær det hænder saker, massor av folk, liv och rørelse, socialt, jættekul och massor av energi. Jag ær med, jag vill. Hærligt. Sedan nær jag børjar tænka efter så inser jag att, jag orkar inte. Jag såg vilka tider det var och jag børjade kænna att nej, jag pallar inte. Mycket mærkligt æven det, det hænder som sagt inte så ofta. Men jag kænde verkligen att jag kommer inte orka. Så det blir ingen mæssa før mig, jag svarade nej. Bra Lena, duktig tjej.

Før vissa ær allting annorlunda. Vissa mænniskor behøver en spark i baken før att træna, en rejæl knuff i ryggen før att våga. Och jag, jag behøver ibland bara ta det lugnt och inte driva på så hårt och inse att ibland ær det bættre att sæga nej. Før det kan vara svårt, framførallt i min værld dær det mesta ær kul på sitt sætt.

Varfør klapp på axel?
* Jag har inte trænat.
* Jag har sagt nej.

Så nu har jag en hel helg framfør mig, jag ska sova och bara vara jag. Umgås lite, men mest bara førsøka bli helt frisk.

Nu kænner jag mig varm i hjærtat. Tænkt att jag faktiskt lyssnar lite på min kropp, i alla fall ibland. Alltid något.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Sötaste lilla fina rara bästaste du va glad jag blir....alla som tar hand om dig gör mig glad å när du själv e snäll mot dig å tar hand om dig så e det ju perfekt!!!! Du e GRYM!!!!
Ha en kanon lugn å skön helg....
Kramis

Lena sa...

Åh gumman, jag saknar dig!