söndag 22 november 2009

Teknik och kokos

En väldigt regnig dag men jag har drömt mig bort till fjäll och snö. Tack värdscupen i längdskidor. Dagen har även varit tekniskt museum och besök vid kokosbollsfabriken. Mums säger jag bara.


Som ni säkert förstått så reste jag aldrig "hem". Jag var så stressad så tårarna rann, magen gjorde ont, pulsen var hög och jag kände bara panik. Jag kände stress för att köra bil, jag kände stress över att bara ha en kort helg och inte få vila.


Däremot så drabbades jag givetvis av hemlängtan på lördagen, för jag ville så gärna träffa människorna. Ni vet, min familj och vänner. Jag längtade efter ett jetplan som snabbt skulle ta mig från Oslo till Äppelbo och tillbaka igen, snabbt som blixten. Jag gjorde helt rätt. Det är söndagseftermiddag/kväll och jag känner mig utvilad och jag har massor av energi. Det kan behövas för veckan som kommer blir intensiv. Intensiv men skoj. Men det gäller att lyssna på sig själv och ibland måste jag helt enkelt bromsa.


Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag pratade om de fyra doktorerna. Dr Tyst, Dr Rörelse, Dr Mat och Dr. Glad (här kan du läsa om det http://frokenappelbo.blogspot.com/2008/08/doktor-coach.html. Jag är relativt säker på att jag glömt bort dr Tyst och möjligen också dr Glad. Livet har bara rusat på i hundratio. Dra i handbromsen fröken.

Gissa om jag längtar efter semester!

Inga kommentarer: