onsdag 18 januari 2012

Att prata med sin chef



Jag reser runt de här dagarna med min chef. Vi känner inte varandra sedan innan, han är några år äldre än mig, har barn och fru. Det blir många timmar på resande fot tillsammans i bil, buss och flyg. Det blir mycket väntan på buss och flyg. Det vill säga mycket tid tillsammans.






Nu börjar vi lära känna varandra.






Vi pratar om jobbet, strategier, hur det har varit förrut, hur vi ser framtiden för det företeget. Vi pratar om DHL, tull, trasigt gods osv, osv.



Och sedan förstår ni, så pratar vi om livet. Både på det personliga planet och på jobbet. Om att hitta sig själv. Om att kunna läsa av andra människor. Om att ändra sitt kroppsspråk och talspråk för att kunna leda situationer till något vi önskar osvosv. Och ni som känner mig, ni förstår att jag trivs. Jag gillar det!


Och för att återknyta lite till bilden. Det kan vara nyttigt att se tillbaka och lära sig något av saker som har hänt, men att stanna där är aldrig bra. Ett litet tips på vägen!


Inga kommentarer: