söndag 29 januari 2012

Huvud vs. hjärta




Jag vet saker med mitt huvud. Tex. vet jag att jag är värd något. Att jag är alldeles speciell, unik och fantastisk bara genom att vara jag. Jag vet att jag förtjänar en man som ser det, som älskar och är där för mig. Därför tycker huvudet att det är helt rätt att den här mannen går vidare med något nytt, för jag vill ju inte egentligen.

Mitt hjärta däremot mina damer och herrar, tycker det är det tuffaste som finns att inse att den här mannen jag delat de sista åren med faktiskt inte vill ha mig (och nu är det faktiskt så här att det faktiskt från början var så att jag inte ville ha honom-det var jag som lämnade).Han har en ny tjej.


Hjärtat tycker att vi borde försöka igen, hjärtat ser potentialen, hjärtat gråter.


Nu tycker jag att huvud och hjärta ska kommunicera lite bättre. Och att hjärtat till slut förstår att huvudet har rätt.

Inga kommentarer: