onsdag 25 januari 2012

Det är funderingarnas tid/ en kväll på hotellrummet



Det är väl ingen som höjer på ögonbrynen om jag säger att jag funderar? Det har väl jag aldrig någonsin gjort tidigare?


Vad funderar jag på?


Jo jag tackar ja....


Det är väl en blandad kompott. En alldeles salig blandning.



Jag funderar över hur jag ska hitta närmaste Statoil imorgon - och ja tack och lov för gps. My car needs diesel.

Jag tänker på om vägen över fjället är öppen imorgon. Den som lever får se.

Jag tänker på om nu vägen är stängd, kommer färjan över till Stavanger gå? Den som lever får se.


Jag tänker på kärlek också förstås. Ni förstår, det är ju alldeles fantastiskt med kärlek för det mesta. Sedan kan det ju faktiskt också vara väldigt ont ibland när det liksom inte blir som en har tänkt sig.


Och så tänker jag på vänskap och vart gränsen för vänskap och kärlek går? Vänskap är väl en annan form av kärlek, kanske tom större? Eller är det liksom helt olika saker det där?


Och så tänker på att jag oftast i mitt liv förväntat mig att min blivande man ska ha alla kvaliteter, när mina vänner har vilt skilda kvaliteer och är lika bra allihop på sitt sätt alldeles speciella sätt? Borde jag sänka ribban för min blivande man? Jag har ju så många vänner som kanske kan ge mig det som inte denna eventuella man har.


Och så tänkter jag på SPA resan som vi bokat jag om mina barndomsvänner. Jag säger bara, hello! Ihhhiii. Tre brudar i lyxförpackning!

Inga kommentarer: