måndag 16 januari 2012

Precis allt det här önskar jag honom

Jag anar mig till att det kommer ett erkännande nu. Precis som det brukar så har jag förstått att det är så. Något på gång. Jag tror han hittat en ny tjej förstår ni. Och vet ni vad, det känns bra. Om han mår bra av det så grattis liksom. Jag vill ju inte mer.

Sorg över att han inte respekterade mig tillräckligt för att ens klara av att berätta det för mig utan att jag som vanligt skulle förstå ändå. Facebook liksom. Tror det kommer imorgon.

Fast vet nu hur det är, jag verkligen önskar honom allt gott.

Jag önskar för hans egen skull men också för hans barns skull att han faktiskt hittat lugnet och att han valt att ta tag i sina problem.

Att han inte gjort så där som jag nog anar mig till att han gjort. Jobbat som en galning, festat som en galning, haft brudar som en galning. Allt för att inte behöva känna efter. Han är bra på att fly.

Och jag önskar att han vaknat och tyckt att han var värd att satsas på. För det är han, det är alla.

Tyvärr så säger mitt förstånd att han gjort precis så där som jag hoppades att han inte skulle göra.

Jag önskar att han förstår att ingenting blir bättre av att låtsas som ingenting. Jag önskar att han kommit på det att han förtjänar inre lugn, stabilitet och kärlek. Av sig själv. Ingen annan kan ge det. Jag försökte verkligen.

Precis allt det här önskar jag honom, av hela mitt hjärta.

Inga kommentarer: