tisdag 10 januari 2012

Choose your thoughts or your thoughts will choose you



Jag pratade om det här med tankar med en väldigt speciell person.

Det var en underbar dag den dagen jag insåg att jag är jag och att jag inte är mina tankar. Jag har nämligen varit där, att jag trott att jag var mina tankar.

Att upptäcka att jag faktiskt kan välja. Att jag kan kasta upp stoppskylten och sluta tänka tankar som inte är positiva för mig.


Att jag har möjligheten att välja mina tankar. Att jag genom att bli mer medveten kan observera och upptäcka mina tankar.


Ställa mig själv frågor som, tänker jag tankar så får mig att må bra, leder mig framåt, får mig att leva det liv jag vill? Är svaret nej?! Varför tänker jag då de tankarna?


Kanske jag har en dag när jag bara vill vara ledsen och då är det ok. För en stund i alla fall. Att stanna där och låta det ta över livet- nej tack! De flesta dagar så upptäcker jag att tankarna jag själv skapat kanske inte alltid är helt i balans med vad jag vill uppnå. Då väljer jag att tänka annorlunda.


Många jag möter konstaterar krasst, det är inte så enkelt Lena.


Varför inte, svarar jag!


Våga prova och se vad som händer, det är mitt bästa tips.


Hur tänker du, är koppen halvfull eller halvtom?

Inga kommentarer: