söndag 15 januari 2012

Lycka




De lyckligaste stunderna jag upplevt hittills och de som gett mig mest ro i själen är de som är i naturen. Det behöver inte alltid vara något storslaget, det vackra finns även i det lilla. Jag kan bli alldeles lycklig av att se en fågel flyga, vatten som rinner i en bäck, storslagna vyer, sitta under en gran, luta huvudet mot en sten, gå mil i oländig terräng, gå utanför huset och bara lyssna på träden som susar. Tänk att ligga på rygg i mossan hand i hand med någon speciell se tallkronorna susa ovanför, molnen som rör sig ovanför huvudet. Solstrålar. Regndroppar. Snöstjärnor. Jag bara blir lycklig in i själen av att bara vara, precis där och då i nuet. Det är det som gör att jag trivs så oändligt bra här på landet. Jag har det rätt utanför knuten. Jag kan vara där varje dag, ta del av det, andas det. Kärlek, lycka och oändlighet.

Inga kommentarer: