söndag 15 januari 2012

Helgen som tog slut

Den här helgen har varit en riktig Lena helg, trots att den varit relativt lugn. Det har inte hänt så där jättemycket, jag har mest bara umgåtts med vänner och familj. Och det gillar jag. Det är bra att jag inte har så mycket planer precis hela tiden, jag behöver andas och känna efter lite emellanåt. Det är svårt när jag bubblar och vill, vill, vill. Så otroligt mycket, för det mesta är ju så fantastiskt kul.

Helgen började med After Work tillsammans med Sandra på Flottaren. Älghamburgare och två glas rött. Gott och mycket trevligt sällskap. Pratade lite och myste. Det pratades om skotrar och gemensam Sälentrip. Efter det så kunde jag inte motstå att titta till min lilla brorsson. Den underbaraste gulligaste bebisen jag någonsin sett. Jag blev så tagen av stunden att tårarna började rinna.

På lördagen så blev det gemensam lunch med hela familjen, mormor och så Josses pappa som givetvis åkt från Härnösandtrakten för att se underverket. Mat och tårta. Hurra, hurra, hurra, vi har en liten bebis i familjen. Vips så hade dagen gått och jag blev upphämtad av brudarna. Tjejmiddag. Som vanligt: god mat och dryck, prat. Lite trötta tror vi var allihop.

Idag har jag gått. Underbara vinterdag. Gått med mamma och vovvar. Råkade gå förbi hos brorsan. Vaken bebis. Kaffe. Mera promenad. Knirr, knarr, knirr, knarr. Förkylningen har satt sina spår. Längtar efter totalt tillfrisknande och längdskidor.

Jag har packat väskan inför Norge tur imorgon. Jag har diskat, duschat och ätit en liten soppa. Myser i soffan med lilla Nisse som en liten boll bredvid. Det knäpper och knastrar i den öppna spisen. Ska fortsätta läsa min deckare. Bara vara.

Fin helg som har gett energi&lugn. Nu gäller det att ladda för veckan som kommer. Kram på er!

Inga kommentarer: