söndag 29 januari 2012

Kaos och röra




Det finns så mycket att fundera på och över. Stora saker. Det är lätt att det blir förvirring och jag har ofta upplevt att jag blir rädd och tycker det är superjobbigt. Vart ska jag egentligen börja någonstans? Alla dessa tankar och funderingar om livet och allt som hör omkring. Jobb, familj och så vidare, så vidare.



Då är mitt bästa tips att fokusera på tillstånd.



Vad är det jag vill uppleva i mitt liv? Det kan vara kärlek, lugn, energi, glädje osv. Svaret på det, finns självklart inom just dig.



Kolla igenom din dag och ditt liv. Dina olika roller. Rollen som vän, kärlekspartner, mamma, faster, arbetskamrat osv.


Upplever du det du vill?


Behövs förändring någonstans?


Behöver du mindre av något?


Mer av något annat?


Går det att stuva om litegrann under dagen? Kanske göra det ena före det andra, byta om lite i programmet. Blir det bättre då?



Det är viktigt att komma ihåg att i alla situationer och roller du har så kanske du inte alltid uppnår de tillstånd du vill ha med ditt liv, just då. Fast syftet ska vara att det tillstånd du har där och då, leder framåt mot det tillstånd du önskar.



Det är väl kanske inte så att du i alla situationer upplever kärlek, fast genom att göra saker du "gillar lite mindre" faktiskt leder dig själv fram mot just det.



Det viktiga är att ha fokuset. Vad är det jag vill med mitt liv, vilka tillstånd är viktiga för mig att uppleva i mitt liv? Påminn di g själv.


Inga kommentarer: