tisdag 29 december 2015

Det här med att ha tid

Det här med att ha tid, att faktiskt fånga dagen. Dagsljus och natur. Ahhhhh.

Det är det som huvudfokus nu under de lediga dagarna. Att liksom bara vara. Inga måsten överhuvudtaget (gissa om jag är lite stressad av det?...börjar sakta bli något bättre)

Så skönt att känna att man kan ta en lång promenad när det är ljust. Och så härligt att ta sig ut i skogen också. Det är så jäkla vackert i skogen. Jag är verkligen en riktigt naturnörd - alla årstider, det är så jäkla fint. Och fint betyder inte bara vackert, utan det är fint för min själ. Det är det som får mig lycklig. Närhet till naturen.

Det behöver inte vara så stora strapatser, det funkar fint med en skogsbilväg. Vad som helst egentligen, bara jag får uppleva lugnet och det vackra.

Det här är bilder från i söndags, när snön ännu ej hade kommit. Promenad längs med Jofflock tillsammans med sambo, mamma och vovve. 8 härliga kilometer.

Det var så där härligt krispigt och äntligen lite minusgrader. Sambon fick första skäggfrosten :)



Inga kommentarer: