torsdag 31 december 2015

Simma med delfiner

Det var en sådan där sak som stått på min bucketlist länge, men kanske inte högst upp. Kanske även lite bortglömt på listan. Så plötsligt så kom chansen och ja, vi tog den.

Det var dax att simma med delfiner.

 Vi valde Theater of the sea i Islamorada. Vi bokade någon dag innan och kom lite före vår bokade tid. Vi gick omkring i den lilla parken och tittade på fiskar, sköldpaddor osv. Men det var ju inte det som var huvudsyftet med vårt besök. Utan det var ju delfinerna.

Fantastik upplevelse! Värt pengarna, trots att jag faktiskt tyckte det var lite dyrt (dollarkursen var ju väldigt hög när vi var där också).  En upplevelse för livet helt klart. Även glad att jag gjorde detta som vuxen med lite mer referensramar. Som barn hade jag nog inte riktigt uppskattat det på samma sätt?!





Alltså vilka härliga djur! Så stora och så kraftfulla men ändå så förbaskat försiktiga och ödmjuka. Svårt att förklara, mjuka och hårda samtidigt. När man ser den ena bilden, så ser man verkligen hur stor den ena delfinen var - och så försiktig.

Syns väl på bilderna att jag var lite lagom salig och tagen av upplevelsen?


Inga kommentarer: