onsdag 30 december 2015

Vägen är väl minst lika viktigt?

Jag är nog en av alla andra som just nu ser över året som varit, vad sjutton har jag gjort egentligen? Blev det som jag hade tänkt mig?

Och så tittar jag lite framåt, hur vill jag att 2016 ska vara?

Som vanligt när jag jobbar med sånt här, så börjar jag med -hur vill jag ha det? Hur vill jag må? Och delar in det i mina olika delar i livet, privat/jobb/träning osv. Det vill säga fokus på intentioner och känslor.

Jag vill bland annat ha lugn, energi, pippipower känsla, glädje och så vidare. Vad behöver jag då i mitt liv för att uppnå det?

Sedan är det dax att sätta upp lite ramar kring det " vad ska till för att jag ska få uppleva det, uppnå det" , är det något som hindrar mig? Behöver jag skapa nya tankar kring det hela för faktiskt få det till?

Och sist men inte minst en "göra plan".  Planera, sätta upp mål och så vidare är ju ingenting om du inte också gör det du vill uppnå. Steg för steg kanske behövs på vissa mål, men då kan ju även de små stegen leda till att du uppnår det du vill - under tiden liksom.  Vägen mot något är ju minst lika viktig eller hur?



Inga kommentarer: