onsdag 30 december 2015

Nyårsfirande på gång.

Vi ska fira nyår tillsammans med de närmaste grannarna. De hyr nämligen vår lägenhet på gården. Han är min kusin, hon en av mina bästa vänner. Och så deras lilla dotter.

Vi delar upp matlagningen lite, de står för huvudrätt och vi står för för och efterrätt.

Planen för förrätten är:

En god sallad med bacon, parmesan, bladspenat, mango och med en liten vitlöksdressing av något slag. Det här är fritt ur mitt huvud, jag tänker att det kan vara trevlig att servera i ett vinglas eller något sådant. Jag får återkomma efter nyår och berätta om det blev ok.

Till efterrätt så blir det denna:

Semifreddo med nutella

Har aldrig testat innan, men det låter ju oslagbart.

Typiskt mig, jag ska alltid testa sådant som jag aldrig gjort förut och sedan bjuda andra på. Tar aldrig säkra kort liksom, utan jag måste testa något nytt.




Inga kommentarer: