fredag 7 november 2008

Jag undrar jag

Hur Obama mår, så här dagarna efter att han blivit president? Trött borde han ju vara, på skjorta och slips och trött rent allmänt. Men annars, undrar hur känslan är. Superduperglad, och/eller börjar han bli lite nervös? Undrar om han fattar att hela världen hoppas på honom?

Jag blev förbannad för några dagar sedan. Jag fick beskedet att sluta vara så svensk. Va sjutton jag är svensk! Rasism kallas det. Jag får inte ha svensk musik på mina spinningtimmar, det anses kaxigt eftersom Norge har storebrorskomplex. Så inge mer ABBA och Sahara Hotnights för mig, bara för att det, även om de sjunger på engelska tydligen märks väldigt tydligt att det är svensk musik. Herregud. Ibland så blir jag bara så trött, trött på gamla tankar, trött på det här landet.

Det är jag och Obama som är trötta. Men jag är ju glad också. Det tror jag att han också är.

1 kommentar:

Anonym sa...

som nybörjare i vestsverige... så e jag böjd att hålla me... Vad vore detta land?...utan gas och olja...joooo en helt underbar fäbovall...