måndag 3 november 2008

Söndagsmys

Idag är det söndag och jag har inte haft några planer överhuvudtaget. Det är jätteskönt. Jag och Nisse har varit ut på långpromenad, jag har varit lite vettig och bäddat rent i sängen och sen har vi myst i soffan. Sett på film. Det blir faktiskt pannkaksfest ikväll, i och för sig. Pannkakor med grädde och sylt. Mums!

Idag hittade jag ett diplom. Inte vilket diplom som helst, utan diplomet:

SÄSONGENS PUMA
Tilldelas: Lena Nilsson

Med motiveringen:

Tjejen som alltid har nära till skratt vet hur man charmar mössan av de flesta. Dansar skjortan av gubbarna och lockar grabbarna med en sugande blick och flaxande axel.
(Juryns beslut kan inte överklagas)

Haha, gissa om jag blev glad. Det låg i en bok. Det var dagens glädjeyra.

Har funderat på att utbilda mig igen. Det har jag drömt om länge. Men har liksom inte känt att det varit dax. Nu sa min coach: Lena gör det. Du är redo. Jag tror att det är ditt kall. Det är därför du drabbades av det du gjorde. För att du ska hjälpa andra. Och det är ju det jag vill. Så jag tittar runt. Nu ska jag göra det, gå min utbildning så jag får jobba med coaching, kommunikation. Tänk att få hjälpa människor att må lite bättre. Vad glad det skulle göra mig.

Inga kommentarer: