torsdag 20 november 2008

Snott från tjuvlyssnat.se

"Kom nu så går vi… ehhh… ehhh… Emma!?"
Apoteket, Borås
En man ~40 har efter en stunds väntan fått hjälp. Han har med sig sin dotter ~4 och lämnar fram en lapp till tjejen i båset.Tjejen: Flickans personnummer?Mannen: Hmm… Vet inte…Tjejen: Är du säker på att det är du som är barnets pappa?Mannen: Ja för fan.Tjejen: Hur gammal är hon då?Mannen (tittar fundersamt på sin dotter från topp till tå): Hon är väl en tre, fyra år kanske.

"Det är väl den där skruvade sorten?"
Skola, Täby
Ett gäng elever ~15 sitter i umgängesrummet och pluggar till ett prov om andra världskriget. Emotjej (tittar upp och frågar chockerat): Mussolini? Är inte det en pastasort?!

Men väskan var bara en MacGuffin
Tåg mellan Göteborg och Stockholm
En tjej ~19 reser sig upp från sin plats och talar till en tant snett emot henne.Tjejen: Ursäkta mig, kan du vakta min väska där medan jag går på toa?Tanten nickar.Tjejen: Bra, om den är borta när jag kommer tillbaka kommer jag att öppna det där fönstret och kasta ut dig i farten!Tanten ser förskräckt ut.Tjejen: Jag skojar! Men något händer nog ska du se.

Inga kommentarer: