torsdag 13 november 2008

Kvällspromenad

Sitter här med röda kalla kinder, det var kallt ute. Minusgrader. Ganska skönt med den här avslutningen på kvällen även om det givetvis många gånger är otroligt jobbigt. När man sitter där och är så trött att man inte vet vart man ska ta vägen och plötsligt inser att , jag måste ju ut med Nisse också. På med kläder, ner fyra trappor, promenad och så upp fyra trappor igen.

Men jag borde nog krypa till kojs, jag har varit så trött hela dagen. Det brukar vara så den här tiden på månaden. Supertröttheten slår till. Ungefär samtidigt som "älskachoklajävulen" sitter på den ena axeln och skriker efter chooooooklad i mängder. Men jag sitter här och bloggar fast jag är så trött att ögonlocken nästan faller ihop.

Jag önskar att jag hade någon att kramas med, att krypa ner i sängen tillsammans med och kura ihop sig bredvid. Snosa på halsen, andas på, tryggheten att veta att det finns någon som tycker om och bryr sig om, som jag är och så där. Bara va. Ligga sked. Inte behöva prata.

Drömmar.

Tur jag har Nisse att mysa med. Jag säger: Godnatt!

Inga kommentarer: