måndag 3 november 2008

Morgonpromenader

Det är så fantastiskt skönt at gå ut och gå med Nisse på morgonen. Vi är nästan helst själva, möter nästan ingen. Men det är så skönt att komma hem sen, äta frukost, dricka kaffe och förbereda sig inför dagen. Röda kinder. Visst självklart, ibland tar det emot. Det är inte alltid lika skoj att knata iväg. Det ösregnar, eller snöstormar. Men det är alltid lika skönt när man kommer hem igen.

Jag har några timmar på mig innan jobbet. Letar musik, måste göra nya spinningpass nu igen. Så man kan säga att jag jobbar lite. Det är iofs ganska kul, men svårt också. Jag kan inte bara välja det jag tycker om, utan jag måste tänka på mina kära kunder. Det är då svårigheten kommer in, vad f-n gillar de då? Jag vet att de tycker om klassiker som ABBA, Elvis och Carola. De tycker inte så mycket om Manowar eller Rammstein (som jag gillar att cykla till) Däremot kan de tycka att ACDC är bra, BonJovi och så kanske, kanske Nightwish. Lite nytt och lite gammalt ska det vara. Ja ni förstår. Måste ladda ner ACDC nya.

Jaha då är det måndag igen. Har faktiskt 12 dagars jobb framför mig. Tolv dagar, det är ganska många dagar det. Men vi tar en dag i taget, eller hur?

Inga kommentarer: