lördag 2 maj 2009

Ett glas rosé

Som vanligt så stupade jag efter dagens jobbrunda. En timme personlig träning som idag blev squash, instruktör till spinning och bootcamp och så en snabb dusch och en massagekund. Men med mat i magen, en liten powernap i soffan så är jag redo igen. Ett glas rosé i handen, förstås.

Vi skulle grilla, men vädret var inte riktigt med oss idag. För mig hade det gått bra i alla fall, men min väninna den lilla japanskan där (som är världens sötaste) hon gillar väl inte alltid våra skandinaviska vanor. Är det kallt, då är man inne tycker hon. Sen så hade hon ont i halsen stackarn också. Så plötsligt satt jag här utan några som helst planer. Men några sms senare bestämdes det att Cate och jag, ska ut och ha kul, träffa folk.

Så nu sitter jag här och undrar om jag ska vara förnuftig och laga ännu mera mat och fylla magen med eller om jag ska vara ung och dum och köra på ändå. Vet inte om jag orkar. Men en liten kycklingburgare låter väl inte helt fel?

Inga kommentarer: