torsdag 7 maj 2009

Torsdag, hej

Idag är en dag när det är lite grått. Det regnar. Det känns ganska skönt. Har inga planer för dagen, förutom att jag ska jobba på eftermiddagen och utöver kvällen.

Det känns ganska skönt med en liten slappardag. Hade tänkt åka inlines idag, jag älskar det. Men det går inte när det regnar. Så det är bara att gilla läget. Jag skulle kunna jogga, men har lite för ont i benen efter tisdagen. Så jag tror det helt enkelt blir en dag till med vila.

Jag var till IKEA igår. Och kom givetvis hem med diverse sånt där småkrafs. Självklart var det värmeljus och doftljus. Lite nya ljuslyktor och lite grejer till köket. Murgröna.

Nya joggingskor inköptes igår, de jag köpte för inte så länge sedan är sönder. De är vita, silvriga och gula. Väldigt fina faktiskt. Men det svider rejält i plånboken, 900kr de var nedsatta från 1400. Men skor är viktigt.

Den här månaden har varit en månad med pengar som bara var in på kontot och vände. Det har varit cykelinköp, tvättmaskin, nya skor, jogging skor, Sälentripp och så vidare.

Jag tror jag behöver ett extrajobb. Jag har hittat ett företag som jag skulle kunna tänka mig att jobba åt. Eller snarare två. Jag får helt enkelt ta mig i kragen och söka. Vore kul med något annat. Jag trivs och mår bra på mitt jobb, men ni som känner mig vet att jag hela tiden behöver nya utmaningar. Jag tröttnar fort. Det längsta jag stannat på ett och samma jobb är ett och ett halvt år. Och planen är att stanna där jag är, men att hitta något vid sidan. Nått lika skoj om inte ännu roligare som får mig att växa.

Inga kommentarer: