torsdag 7 maj 2009

Maj listan

Insåg precis att jag helt glömt bort att göra en liten april lista, jag hoppade bara över april, så där utan vidare. Men nu är det MAJ och det känns helt fantastiskt.

Varför gillar jag maj?

* Det är nu det börjar bli grönt, det börjar blomma i rabatterna. Och för mig som är gräsallergisk är maj fortfarande en månad då det är grönt, men helt ok.
* Uteserveringarna, överallt ploppar de upp.
* Glada människor med leenden över hela ansiktet. Med våren blommar vi skandinavier ut.
* Träningsglädje, när snön är borta kommer cyklarna, inlines, rullskidor, hopprep fram. Folk springer överallt. Med ryggsäckar på - typiskt norsk (till och från jobbet).
* Rosévin är extra gott i solen.
* Min balkong är fantastiskt. Sitta och njuta av solen. Eller inbäddad i täcket. Men jag gillar att vara utomhus, balkongen duger bra.
* Grillsäsongen startar. Grilla, grilla, grilla. Samla vännerna i en park, grilla, dricka öl, se på folk.
* Nyslingat hår.
* Plantera blommor. Jag önskar jag hade ett hus, jag skulle bo i trädgården.
* Månaden då man vågar hänga in vinterjackan långt in i garderoben. Rensar ur och letar fram sommarkläder.
* Barfotafötter, mina tår är överlyckliga. De ser på mig med glädje och tacksamhet. Äntligen slipper de strumpor, i alla fall ibland. Flipflops.
* Fräknar på näsan.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det jag gillar mest m maj e att du kommer å hälsar på... :)

Lena sa...

Oj, glömde jag det på listan! Det skulle stått överst :)