fredag 29 maj 2009

Fredag

Jag ær synnerligen effektiv på jobbet, jag bloggar.

Det ær inte en mænniska hær, det ær helt fantastiskt væder ute. Solsken, klarblå himmel och så ær det varmt också. Jag førsøker få tiden att gå, jag har en massage som væntar och ett spinningpass. Sen sætter jag mig i bilen och brummar ivæg mot "hemma". Idag får jag sællskap, inte bara av min underbara vovve utan också av kusin med kille. Det ni. Det blir trevligt.


Imorgon sætter jag mig på tåget och kommer sedan tillbringa resten av helgen hos Sandra i Stockholm. Det kommer bli strålande solsken och vi kommer dricka massor av vin och skratta. Djupa samtal utlovas också, det brukar vi fixa førstår ni. Det hør till livet, det också.


Jag længtar efter Søder, Mellanders fisk, Djurgården, mjukglass, rosèvin och så Sandra då så klart. Vi får se vad vi fyller dagarna med før skoj, men det kommer bil bra, det ær alldeles sækert.


Hemma i skogen så kommer de vara i skogen hela helgen. Jag valde en bra helg att slinga mig bort førstår ni. Det ska sættas plant, tall eller gran. Jag pratade med mamma som sa, ja det ær ju bara 5000 plant den hær gången. Fast jag ær lite tokig, jag tycker det ær kul att sætta plant. Førhoppningsvis så slipper de mygg, knott och alltfør många andra ilskna bitande saker.


De kommer att svettas i skogen och jag kommer glassa runt i Stockholm.

1 kommentar:

Sandra sa...

fantastiskt!!! kör försiktigt vännen.....fniss å skratt å vin å mjukglass å strålande sol utlovas....

Hälsa alla därhemma!!!!