fredag 18 mars 2011

Kursverksamhet


Jag går kurs, idag och imorgon. Så det innebär att jag just nu har en liten paus från kursen. Jag äter godis i soffan. Det är en härlig fredagkväll det. Gubben är ute på stan och festar loss.

I alla fall det är en kurs i ett livsstilsändringsprogram som vi jobbar med på mitt träningscenter. Jag ska med andra ord bli kursledare.

Kul ska det bli.

Mitt huvud känns lite trött, jag måste säga att föreläsarna har monotona röster, gammeldags föreläsningsstil och ja jag måste erkänna att jag blivit ganska så bortskämd med duktiga föreläsare. Så jag sliter lite med uppmärksamheten. Tur är att jag redan kan det mesta, så att det bara blir som en liten upprepning.

Fast jag blir lite upprörd, varför inte göra en kurs där de som går kursen faktiskt lär sig något? Varför bara köra på och mala på och jag som kursdeltagare inser att jag måste läsa på efteråt. Varför kan de inte jobba med de olika sinnena, använda metaforer osv så att en lär sig något direkt. Intregrering helt enkelt. Det gäller att få in det i systemet liksom.

Hoppas ni har en go fredagkväll. Nu kryper jag ner i sängen.

Inga kommentarer: