måndag 28 mars 2011

Vårstädning

Det börjar bli vår, jag har tagit en liten promenad på morgonen i strålande sol. Sånt gör mig glad, jag lovar.

Det är dax för att putsa fönster. Jag hinner nog inte alla, men jag ska i alla fall börja någonstans och det blir i vardagsrummet. Jag gillar inte att putsa fönster, fast det är så otroligt skönt när det är klart. Det känns som att ta en dusch. Friskt och fräscht.

För en stund sedan rensade jag garderoben och gav bort och slängde. Lade in allt fint och strukturerat. Och vips, så blir det mycket mer energi över till annat.

Årets vårstädning kommer bestå av:

* Putsa fönster&tvätta gardiner.
* Rensa i garderoben - klart
* Rensa i strump/tros lådan. Herregud va mkt energi det tar att leta varje morgon.
* Sätta om alla blommor i ny jord. Det förtjänar mina älskade vänner.
* Rensa bland alla flaskor och prylar på toaletten. Ordning och reda.
* Organisera i bokhyllan, där allt ligger huller om buller just nu.
* Rensa ur och torka ur kylskåpet grundligt!

Inga kommentarer: