tisdag 15 mars 2011

Lyckliga vi


Det är nog dax att sluta gnälla över väder och vind. Över lång vinter och så vidare. Ja men herregud, om det är det värsta som händer här så är vi lyckligt lottade. Eller hur?

Stackars Japan. Jag säger bara det.

Vi slipper jordbävningar- i alla fall de stora, tsunamis, tornados och så vidare. Vi bor på den fredliga delan av jorden kanske vi kan säga?

Det är så enkelt att ta allt som finns och är runt oss som självklara. Det är som det behövs en liten knäpp på näsan då och då för att vi liksom ska kunna förstå hur lyckligt lottade vi är.

Fred och harmoni.

Mina tankar går till alla de familjer, underbara människor som kämpar för sina hem och sina liv. Som vaknade en morgon precis som jag gjorde imorse. kliver upp och hänger tvätten, dricker en kopp kaffe. Deras dag blev inte och kommer nog inte idag-bli som min.

Det är ganska konstigt att skriva så, men en sak är jag säker på och det blir ingen tsunami här idag.

Krama ett träd, det kanske är dax idag?

Inga kommentarer: