onsdag 12 september 2012

En riktig skitdag...

Vissa dagar känns allt bara helt jäkla fel. Vakna på fel sida helt enkelt, det uttrycket är hur vanligt som helst. Jag vaknar också på fel sida ibland. Så klart, det är liksom så att vara människa. Fast det är väl då det gäller att bestämma sig. Vem är det som bestämmer över mig och mitt liv? Jo jag. Så det är då det gäller. Ställa om. Tänka annorlunda. Göra dagen till en fantastiskt dag. (nu förutsätter jag att du vill ha en bra dag och inte vill leva kvar i en skitkänsla, vill du stanna kvar...ja då ska du nog inte läsa vidare :) )  Det börjar med, en endaste positiv tanke som kan förändra din dag. Fixar du inte själv. Ta hjälp av någon annan. Säg helt enkelt, jag har en skitdag idag - kan du hjälpa mig att vända den? Försök, det kanske funkar.


Ofta när det är en "sådan där dag", då blir jag så väldigt elak. Kanske inte mot dig, dig och dig - utan givetvis mot mig själv. Det är då jag försöker tänka på:




Och inte sjutton vill jag vara elak mot mig själv egentligen. Så då är det bara att säga STOPP!!! Med utropstecken, väldigt många också. (kan behövas ibland). Efter några år när jag jobbat och umgåtts med människor så vet jag ju att vara snäll är en betydligt bättre strategi än att vara elak mot andra. Så det borde ju rimligtvis även innefatta mig själv. Bättre strategi att vara snäll mot sig själv. Om jag plötsligt är elak mot mig själv hela dagarna, månaderna, åren - kommer det leda mig dit jag vill? Svar: NEJ!

Och är det så där att du liksom inte kommer ur din dåliga dag hur du än försöker. Kom ihåg, det är bara en dålig dag, inget dåligt liv så där rent generellt. Imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer: