måndag 3 september 2012

Motiverad till 1000

Jag är galet motiverad.

Pratar givetvis om träning.

Nu gäller det bara att börja lite försiktigt så att jag inte blir helt galen. Får ont. Skadar mig. Och att jag håller mig frisk.

Men gud va kul det ska bli!

Jag har satt upp lite mål.

Lite lagom så där.

Träna varje dag fram till julafton. Eller aktivitet, rörelse borde väl vara det rätta ordet.

Ja det är sant. Det är målet. Jag har en vecka med älgjakt i Sorsele som är undantaget.

Och nej, ni behöver inte oroa er. Jag har inte blivit galen.

Jag ska träna i någon form.

Det vill säga. En blandning mellan styrketräning, kondition, uthållighet, intervaller, lågintensivt, högintensivt.

Det betyder att en dag kan en långpromenad vara dagens "träning" eller aktivitet medans dagen efter kan vara styrketräning.

Så ingen fara, variation är nyckeln.

 Kroppen får den vila den så väl behöver. Jag sitter på jobbet hela dagarna. Då klarar man massa aktivitet vid sidan om. Det är min övertygelse.

griff

Inga kommentarer: