torsdag 13 september 2012

Kokt spagetti

Mina armar och mina axlar är som överkokt pasta.

Det ledde till att jag under gårdagkvällen inte klarade att lyfta bössan stående på skjutbanan.

Ja, jag säger då det.

Fick istället fokusera på att skjuta in bössan med jaktammunition. Det görs sittande i bänk. Du vill ju verkligen se hur bössan går, därför måste du ha så mycket hjälp som det bara går under inskjutningen. Det gick bra.

Vad jag gör på skjutbanan. Jo jag övar, tränar, pangar på. Jag jagar älg. Och jag anser att om man ska jaga så måste man vara en duktig skytt, det betyder att ett antal timmar, ett antal skott och en hel del pengar ska investeras. Självklart vill jag känna att jag behärskar min bössa och att jag är säker på att jag träffar när jag avlossar ett skott. Säker jakt är vad det handlar om. Vi åker till Sorsele på lördag för en veckas jakt uppe i de norrländska skogarna. Jag har aldrig varit där förrut. Ska bli riktigt kul. Jag hoppas på fint höstväder.

Återigen.

Överkokta armar är härlig, trots det.

Idag är det dax för Bootcamp igen. Jag ska nog lägga fokus på något annat än armar. Tror jag. Vore i och för sig väldigt kul att testa att hårdköra armar idag igen. Vad händer då?

Inga kommentarer: