tisdag 19 mars 2013

Förbaskade jäkla tillsatser - eller dax att bli snäll!

Jag är så jävla trött på alla dessa tillsatser i allt och ingenting. Jag blir fasiken arg. I ilskan så finns det en kraft också.

Jag har ett val och jag har alltid en valmöjlighet.

Jag tänker på framförallt på:

Vad jag äter.
Vad jag smörjer in min kropp med.
Vilken makeup jag använder.
Vad jag dricker.

Jag har blivit rekommenderad kokosolja som jag kommer prova. Kokosoljan kan man tydligen använda till lite allt möjilgt. Smörja in kroppen, ta bort smink, steka mat  och så vidare och så vidare. Googla om du är intresserad. Jag blev lite förvånad, jag hade ingen aning.

Maten. Lagad mat, inga konstiga burkar och färdigmat. Inga E nr. Mitt mål är att nå 80/20. Det vill säga 80 av min dag, min vecka, månader och år välja 80% så ren mat som möjilgt och 20% lite annat som kanske kan bli svår att undgå?  Vi får se. Detta är alltså ingen diet av något slag, det är mer medvetna val bara. Mera back to basic. Därför blir det även lite fokus på att ta bort lite glutenprodukter och äta mindre laktos.

Dricka mer vatten, utesluta annat konstigt. Punkt.

Makeup, där vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra. Jag menar, något jag använder nästan varje dag. Borde jag inte ha koll på det? I dagsläget har jag noll koll. Jag kanske penslar på rena giftet. Troligtvis är det så. Suck. Jag får googla lite på det här och se om jag har en plan att komma tillbaka med.

Allt det här har ju startat med att jag vill vara mer snäll mot mig själv.

 Givetvis i tankarna, fast det här ingår ju. Att smörja in sig med en hudlotion som kanske innehåller något som absolut inte är bra samtidigt som du försöker vara "snäll" på andra sätt. Det rimmar lite dåligt. Det tycker i alla fall jag.

Nä fram med 100% snällhet mot dig själv och andra. Och mot jorden. Ja det här kan ju bli hur bra som helst.

Inga kommentarer: