tisdag 25 november 2014

En fundering

Saker som jag funderar över just nu:

Om man råkar vara med på någons klass i träningssalen eller en föreläsning eller så, vad är det som gör att vissa människor väljer att svara på en fråga som är ställd till instruktören/föreläsaren?

 När instruktören/föreläsaren svarat så liksom fortsätter de personerna att förklara eller varför inte säga sin åsikt och sina erfarenheter och sanningar,  högt förstås. Jag blir lika förundrad varje gång.

Jag hoppas förstås att det är en god intention bakom, som att hjälpa till - fast i mina ögon blir det så dumt och konstigt. Det är som att lyssna på mig istället, jag är såååååå mycket bättre.

Har man ett så stort behov av att dela med sig (utan att ha blivit direkt frågad) så kanske en kan ta det sen. Visa lite respekt inför instruktör/föreläsare.  Lite vid sidan av så där.Och kanske fråga personen som frågat, vill du veta vad jag tycker om det där du frågade om innan man kör på......

Respektera både den som frågan ställs till och den som frågat.

(Det är givetvis en skillnad om instruktören/föreläsaren frågar alla " Vad tycker ni? ". Då är det något helt annat.)

 Vad tänker du om det här beteendet? Är det bara jag som tycker att det är lite speciellt?






Inga kommentarer: