söndag 9 november 2014

Listan

Jag har fått en lista från underbara Katten, och de frågorna vill jag gärna svara på. Det är ju faktiskt himla kul med listor, eller hur?


1. Vilket livsmedel kan jag inte leva utan?

Ja, det måste nog vara yoghurt. I perioder så är det min frukost och middag och mellis och ja ni förstår. Fast på stark andra plats kommer banan och ägg.

2. Godaste efterrätten?

Något med choklad, jag är väldigt förtjust i en riktigt god chokladmousse eller fondant. Fast bärpaj med vaniljsås är också en riktigt höjdare - alltid! Fast kanske mer som fika.

3.  Vad tränar du helst en dag då du har allt tid i världen? 

Här kan det se lite olika ut beroende på säsong. Men det som är säkert är att dagen börjar med en promenad med hunden, och på en dag med all tid i världen så skulle det bli en längre promenad gärna i skogen.

Sen skulle det vara cirkelträning, bootcamp eller att krypa ner på gymmet i en timme eller lite mer. Och efter mat och laddning så skulle det bli ett andra pass med antingen att jogga eller gå i skogen, eller åka längdskidor, eller åka långfärdsskridskor.

Fast det skulle lika gärna vara så att dagen börjar (efter hundpromenaden) med en lite längre tur på cykeln (mountainbike eller landsväg) och att det på eftermiddagen blir ett pass ute på gräsmattan med kettlebells.

Jag gillar att vara ute i naturen fast ibland tycker jag det är himla skönt att vara inne också.

4. Bästa träningsredskapet?

Bra skor förstås, och så säger jag nog kettlebells. Fast väldigt nära kommer gummiband, tre mindre som man sätter ihop - himla kul att parträna med. T ex. flera olika boxövningar och annat kul.

5. Vad är du tacksam för just nu?

Jag är tacksam över att jag mår bra och att min familj och mina vänner har det bra.Tacksam över att min kropp inte har ont! Jag är oerhört tacksam över att pappas tester fortfarande visar att cancern håller sig borta efter alla behandlingar och skit.Jag är tacksam över att min goa hund som nyss fyllt 9 år leker som en galning och inte visar minsta tecken på att bli gammal. Jag är tacksam över att vi ska bli bjudna på middag idag och att fars dag firas tillsammans med familjen. Och så som sista punkt är jag tacksam över att vi bor så himla bra, mysigt hus på landet med nära till naturen!

Någon som vill hänga på listan, do it!

2 kommentarer:

Katten - Bucket Life sa...

Åh, rolig läsning! FÖrutom naturen så verkar vi ha yoghurt-intresset gemensamt ;)
(frukost är ju bästa målet, varför inte duplicera?)

Lena sa...

Vem kan leva utan yoghurt?? :)