tisdag 23 december 2008

Dagboken

Jag hittade en gammal dagbok igår. Jag skrattade och nästan grät. Lilla jag liksom, när jag var 16 år cirka. Oj vad många killar jag var kär i! Samtidigt och lite olika varje dag så där. "Nä nu tycker jag inte om Tommy nå mer utan nu är jag kär i Johan". Sött och lite vemodigt. Önskar att jag hade kvar lite av den naiva, impulsiva, omedelbara förälskelsen. Nu har man fått krossat hjärta så många gånger att man börjar bli lite försiktig. Tassar fram på tå. "Vi får väl se hur det går". "Han är säkert en idiot han med". Suck.

Jag har varit ute och åkt lite längdskidor. Det får liksom vara nog med denna, "nästan förkylningen". Jag orkar inte mer. Så jag gav mig ut för att testa lite, det var så länge sen sist. Knät gjorde bara lite ont. Mycket skit i spåret efter gårdagens storm. Jag var lite stel och hade svårt att hänga med i svängarna. Men det var skönt!

Annars så har vi inhandlat mera julmat och städat huset. Jag spelar julmusik och sjunger in julen i huset, väldigt viktigt att göra det tycker jag. Vet inte om mamma håller med. :) Granen klädde vi igår, den står och lyser och är så fin. Skinkan är i ugnen. Så nu är det jul här i vårt hus.

Jag har äntligen fått träffa Susannes Tom, en liten snabbis sådär. Jag fick lov att gå in på systembolaget bara för att få säga hej. Lena är ju lika med nyfiken. Han var söt och de har verkligen äktenskapstycke måste jag säga. Ja det viktigaste är ju att han är en bra människa, och det får jag återkomma med senare. Om det visar sig att han inte är det så säger jag som Sandra: då kommer jag och biter honom i hälsenan.

Nu ska jag ge mig ut och ta lite granris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror inte de behövs nå bett där inte.men utifallatt.bit för säkerhetsskul.hihi