onsdag 31 december 2008

Nytt år, nya möjligheter

Något som jag tänker på så här i slutet på ett år och början på ett nytt är: lycka. Det är något som alla människor strävar efter, att vara lyckliga. Lycka är enligt poeten William Butler Yeats, att växa. Det är när vi växer som människa som vi är som allra lyckligast. Och det håller jag verkligen med om. Så mitt mål med nästa år är att växa. Jag ska liksom slingra mig upp och förbi allt annat. Men fortfarande vara ödmjuk. :)

Jag försöker också lyssna lite till mig själv. Försöker att inte förväxla rösterna från radion, TV och från människor runt omkring mig med vad jag själv "säger" i mina tankar. Vem är jag, vad vill jag och så vidare? Det är ju det som är det viktiga. Inte vad allt runtomkring vill. Det är lätt att vara andra människor till lags och bli små kopior. Men jag tycker nog att originalet är bra mycket bättre.

Något som jag borde bli bättre på är, att förstå att inte nå riktigt ända fram är en attityd inte ett misslyckande.

Jag ska försöka behålla mitt nya sätt att ibland "think outside the box". Att behålla viljan att våga utveckla mig själv att inte följa gamla invanda mönster och regler som jag har. Jag börjar bli duktig på att förstå att det är jag som styr mina tankar. Och vi har ungefär 90000 tankar per dag, varje dag. Helt fantastiskt att jag kommit fram till att det är jag som bestämmer hur jag vill tänka dem. Jag kan välja varje dag.

Jag ska bli bättre på att skriva ner mina mål och följa upp. Men jag är glad över att jag har lite koll på vad jag vill. Men jag behöver göra en liten plan för året som kommer. Just nu så är det många tankar och många idéer

Varför vi faller? För att vi ska lära oss att resa oss igen! Så klart. Trodde du något annat?

Inga kommentarer: