tisdag 16 december 2008

Dömma

Jag vet inte vad det är som gör att vissa är så tuffa med att dömma. Eller jo, det är väl osäkerhet som alltid. Jag har ju själv varit där. Dömt ut någon på grund av något, fel musik, fel kläder, fel, fel, fel. Nu försöker jag alltid gå in med öppna ögon i alla relationer, korta som långa, de snabba möterna och de som stannar. Det är inget jag är stolt över att jag dömde hårt förrut för cirka tio år sedan. Men det var då, nu är nu. Tur som sjutton att jag utvecklats och blivit bättre.

Blir trött på sånt som: att folk dömmer mig för att jag bor på "fel" sida stan - på västkanten, den så kallade "fina" sidan stan. Jag bor 400m från Oslos svar på Stureplan. Ja det säger ju väldigt mycket om vem jag är som människa - INTE.

Eller om jag säger att jag gillar den låten, eller den artisten och får en suck till svar. Eller om jag inte har högklackat, eller om jag säger att jag gillar att gå på Johns och så vidare. Jag vill inte vara i nått fack. I så fall så blir det väldigt många fack för min del.

Jag vill bara vara. De får väl egentligen dömma mig hur mycket de vill, människorna där ute. Men jag tycker synd om dem. De dömmande. Som inte ser, som inte vill förändras. Som orkar lägga ner energi på att trycka ner och dömma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman

Kul att du skriver blogg, så man har lite koll på dej =) Jag är jäkligt dålig på å uppdatera min alltså, tänker jämnt sen sen sen men det blir aldrig haha..

Hursomhelst hoppas allt är bra med dej, när kommer du hem till jul?

Vore skoj o ses då iaf.

Kram kram SARA

Lena sa...

Hej søta du! Allt e superbra med mig, mkt jobb bara så det ska bli såååå skønt att komma hem och bara va. Kommer hem måndag kvæll tror jag, den 22. Hemma till den 2jan. Ses vi på Flottaren på juldagen? Funderar starkt på nyårsfesten oxå:)

Klart vi ska ses! Kramkram