lördag 6 december 2008

Vinter

Nu har vintern kommit till Oslo. Morgonens promenad kan kort och gott sammanfattas med snø och stormvindar. :) Nisse sprang løs i snøn och var glad, jag frøs ansiktet av mig. Men det var hærligt att komma hem sen. Nu børjar det faktiskt spira riktiga julkænslor. Mysigt.

Har spelat squash idag med någon som kan, på riktigt. :) Det var jættekul. Som vanligt slutade det med att jag fløg in i væggar och gjorde fina "volleyboll dykningar". Jag vet inte vad som hænder, men jag blir vild och galen. Vi skrattade. Jag var helt slut. Och nu har jag en svullen och øm hand. Som vanligt, skadad. Nu vill jag spela igen, igen och igen. Det kommer antagligen sluta i en riktig katastrof innan jag ger mig. Kanske bæst att låta bli.

Jag væntar på min PT kund, sen så ska jag hem och krypa upp i soffan. Jag vet inte riktigt vad det ær med Nisse, men han har de senaste dagarna varit extra mysig. Så jag ser fram emot en skøn kvæll i soffan. Ska upp tidigt och jobba imorgon næmligen.

Jag vill ligga sked. Helst med en som har skægg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

tomten?! hihi...

nicke sa...

Mmm...skäggig är jag...men synd bara att jag inte är rätt grabb =) kram på dig lena

Lena sa...

Javisst, sjælvklart ær det tomten jag pratar om. Vad annars?? :) Tænkt va mysigt, han verkar vara så mjuk och go liksom. :)

Lena sa...

Och hej Nicke! Det var længe sen.

nicke sa...

ja det va ett tag sen...har varit mycket jobb...och en del träning med...men bloggen läser jag =)

Anonym sa...

det var väl det jag trodde...jag kan inte tänka mig någon som skulle kunna vara mysigare att ligga sked med än tomten...å dessutom överaskar han ju en iallafall EN gång om året med en present... ;)

Lena sa...

Haha, ja precis! :)